č. 485/2006 Sb., Vyhláška, kterou se mění vyhláška Českého báňského úřadu č. 35/1998 Sb., o požadavcích k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a bezpečnosti provozu důlní dráhy hnědouhelného lomu
VYHLÁŠKA
ze dne 24. října 2006,
kterou se mění vyhláška Českého báňského úřadu č. 35/1998 Sb., o požadavcích k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a bezpečnosti provozu důlní dráhy hnědouhelného lomu
Ve znění tiskové opravy, uveřejněné v částce 167 z roku 2006:
Český báňský úřad stanoví podle § 6 odst. 6 písm. a) zákona č. 61/1988 Sb., o hornické činnosti, výbušninách a o státní báňské správě:
Čl. I
Vyhláška č. 35/1998 Sb., o požadavcích k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a bezpečnosti provozu důlní dráhy hnědouhelného lomu, se mění takto:
1. V § 2 se na konci písmene f) tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno g), které zní:
g)
tabulkami traťových poměrů pomůcka obsahující seznamy a označení částí dráhy (traťové úseky) a technickoprovozní údaje, rozhodné pro bezpečné provozování drážní dopravy.”.
2. V § 4 odst. 2 se věta poslední zrušuje.
3. V § 4 se za odstavec 3 vkládá nový odstavec 4, který zní:
(4)
Součástí provozního řádu důlní dráhy jsou tabulky traťových poměrů.”.
Dosavadní odstavec 4 se označuje jako odstavec 5.
4. V § 7 odstavec 7 zní:
(7)
Každý vlak musí být označen návěstmi Začátek vlaku” a Konec vlaku” a první vůz sunutého vlaku musí být vybaven akustickou signalizací.”.
5. § 9 včetně nadpisu zní:
§ 9
Rizikové činnosti v kolejišti
(1)
Za rizikovou činnost v kolejišti se považuje práce v kolejišti za provozu, posun a činnosti při posunu, výluky kolejí a trakčního vedení.
(2)
Před započetím činnosti podle odstavce 1 organizace vypracuje provozní dokumentaci.
(3)
Za snížené viditelnosti lze práce při údržbě a opravách zařízení v kolejišti provádět jen při výluce a při zajištění koleje proti vjezdu vozidel.”.
6. Za § 9 se vkládají nové § 9a a 9b, které včetně nadpisu znějí:
§ 9a
Práce skupiny osob v kolejišti
(1)
V kolejišti za provozu, při opravě a údržbě zařízení smí pracovat skupina nejméně dvou zaměstnanců. Samotný zaměstnanec smí v kolejišti za provozu vykonávat jen takovou kontrolní činnost nebo úkony související s prohlídkou zařízení a výkonem práce, která mu umožní sledovat provoz na koleji v obou směrech.
(2)
Použije-li pracovní skupina kolejiště jako cestu na pracoviště a z pracoviště, vykoná tuto cestu celá skupina zaměstnanců společně pod dozorem vedoucího práce (dále jen předák”). Všichni zaměstnanci postupují stanoveným způsobem, v čele jde určený zaměstnanec, poslední zaměstnanec pracovní skupiny je předák. Za snížené viditelnosti je povinen mít ve směru postupu první zaměstnanec rozsvícenou svítilnu s bílým světlem. Spatří-li zaměstnanci blížící se vozidlo, opustí bezodkladně stanoveným způsobem ohrožený prostor. Zařízení, zabezpečení a pomůcky nezbytné pro danou činnost stanoví v provozní dokumentaci organizace.
(3)
Při pracovní přestávce se pracovní skupina zdržuje v bezpečném prostoru…