č. 155/2009 Sb., Zákon, kterým se mění zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů
ZÁKON
ze dne 7. května 2009,
kterým se mění zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů
Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
Změna zákona o ochraně hospodářské soutěže
Čl. I
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění zákona č. 340/2004 Sb., zákona č. 484/2004 Sb., zákona č. 127/2005 Sb., zákona č. 361/2005 Sb., zákona č. 71/2007 Sb. a zákona č. 296/2007 Sb., se mění takto:
1. V § 1 se odstavec 8 včetně poznámky pod čarou č. 3a zrušuje.
2. V § 3 odst. 1 se slova které vedou nebo mohou vést k” nahrazují slovy jejichž cílem nebo výsledkem je”.
3. V § 3 se na konci odstavce 1 doplňuje věta Dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané.”.
4. V § 3 odst. 2 se slova které vedou nebo mohou vést k” nahrazují slovy jejichž cílem nebo výsledkem je”.
5. V § 4 se na konci textu odstavce 1 doplňují slova anebo výjimkou pro oblast zemědělství5.”.
Poznámka pod čarou č. 5 zní:
5)
Čl. 36 Smlouvy ES, Nařízení Rady (ES) č. 1184/2006 o použití určitých pravidel hospodářské soutěže na produkci zemědělských produktů a obchod s nimi (kodifikované znění).”.
6. § 6 se zrušuje.
7. V § 7 odst. 1 se číslo 6” nahrazuje číslem 5”.
8. V § 7 odstavce 2 a 3 znějí:
(2)
Namísto rozhodnutí podle odstavce 1 Úřad rozhodne o zastavení řízení za podmínky, že účastníci řízení Úřadu společně navrhli závazky ve prospěch obnovení účinné hospodářské soutěže, které jsou dostatečné pro ochranu hospodářské soutěže a jejichž splněním se odstraní závadný stav, a že zakázaná dohoda neměla za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. V takovém rozhodnutí může Úřad rovněž stanovit podmínky a povinnosti nutné k zajištění splnění těchto závazků. Jestliže Úřad neshledá navržené závazky dostatečnými, důvody písemně sdělí účastníkům a pokračuje v řízení.
(3)
Závazky podle odstavce 2 mohou účastníci řízení písemně navrhnout Úřadu nejpozději do 15 dnů ode dne, kdy jim Úřad doručil písemné vyrozumění, v němž Úřad sdělí základní skutkové okolnosti případu, jejich právní hodnocení a odkazy na hlavní důkazy o nich, obsažené ve správním spise (dále jen sdělení výhrad”); k pozdějším návrhům přihlédne Úřad jen v případech hodných zvláštního zřetele. Účastníci řízení jsou svým návrhem vázáni vůči Úřadu i mezi sebou navzájem, popřípadě vůči třetím osobám, a od podání návrhu do rozhodnutí Úřadu podle odstavce 2 nesmějí dohodu podle jejího původního znění plnit.”.
9. V § 7 se odstavec 4 zrušuje a dosavadní odstavec 5 se označuje jako odstavec 4.
10. V § 7 odst. 4 písm. b) se slova s uloženými opatřeními” nahrazují slovy se svými závazky podle odstavce 2”.
11. V § 11 odstavec 3 zní:
(3)
Namísto rozhodnutí…