Input:

132/2003 Sb., Zákon, kterým se mění zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů, ve znění účinném k 26.1.2006 Garance

č. 132/2003 Sb., Zákon, kterým se mění zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů, ve znění účinném k 26.1.2006
ZÁKON
ze dne 11. dubna 2003,
kterým se mění zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů
Ve znění:
Předpis č.
K datu
Poznámka
25/2006 Sb.
(k 26.1.2006)
v čl. II ruší odst. 2, nové přechodné ustanovení
Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
Čl. I
Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů, ve znění zákona č. 258/2000 Sb., zákona č. 231/2001 Sb., zákona č. 256/2001 Sb., zákona č. 138/2002 Sb. a zákona č. 320/2002 Sb., se mění takto:
1. § 3 včetně nadpisu zní:
„§ 3
Tabákové výrobky
(1)  Reklama na tabákové výrobky10a rovněž sponzorování, jehož účelem nebo přímým či nepřímým účinkem je reklama na tabákové výrobky, jsou zakázány, pokud není dále stanoveno jinak.
(2)  Za reklamu na tabákové výrobky se pro účely tohoto zákona považuje také
a)  distribuce tabákových výrobků zdarma, jejímž účelem nebo přímým či nepřímým účinkem je propagace tabákového výrobku,
b)  reklama, která se nezmiňuje přímo o tabákovém výrobku, ale využívá ochranné známky,1emblému nebo jiného charakteristického rysu tabákového výrobku, pokud dále není stanoveno jinak.
(3)  Za reklamu na tabákové výrobky se nepovažuje užití ochranné známky1tabákového výrobku registrované nebo užívané pro tabákové nebo jiné výrobky nebo služby před účinností tohoto zákona na reklamu jiných než tabákových výrobků nebo služeb. Přitom způsob, jakým je informace o výrobku nebo službě šířena, musí být zřetelně odlišen od způsobu šíření informace o tabákovém výrobku.
(4)  Zákaz reklamy podle odstavce 1 se nevztahuje na
a)  oznámení určená výlučně profesionálům v oblasti obchodu s tabákovými výrobky,
b)  reklamu na tabákové výrobky ve specializovaných prodejnách tabákových výrobků nebo ve výkladní skříni a na přiměřené označení těchto prodejen,
c)  reklamu na tabákové výrobky v provozovnách, ve kterých se prodává nebo poskytuje široký sortiment zboží nebo služeb, jedná-li se o