Input:

302/2001 Sb., Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, ve znění účinném k 31.7.2017 Archiv

č. 302/2001 Sb., Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, ve znění účinném k 31.7.2017
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy a spojů
ze dne 7. srpna 2001
o technických prohlídkách a měření emisí vozidel
Ve znění:
Předpis č.
K datu
Poznámka
99/2003 Sb.
(k 1.5.2003)
mění 14 novelizačních bodů, včetně příloh
9/2006 Sb.
(k 12.1.2006)
mění 29 novelizačních bodů, vkládá přílohy č. 19 a 20
9/2006 Sb.
(k 1.7.2006)
mění § 14
83/2012 Sb.
(k 1.5.2012)
mění, včetně příloh
83/2012 Sb.
(k 1.1.2013)
nabývají účinnosti v § 11 odst. 2 písm. l), n) a o); v příloze č. 7 položky č. 1.1.3.2, 1.1.3.3, 2.6.1, 2.6.2, 2.6.3, 7.1.3.1, 7.1.4.1, 7.1.5.1, 7.1.5.2, 6.1.9.1, 6.1.9.2, 6.1.9.3, 7.1.5.3, 7.1.6.1, 7.1.6.2, 9.10.1.1 a 9.10.2.1; v příloze č. 8 body 12, 14 a 15; v příloze č. 9 (v příloze A) body 9, 11, 12 a (v příloze D) body 8, 10 a 11
83/2012 Sb.
(k 1.1.2014)
nabývají účinnosti: v § 11 odst. 2 písm. m); v příloze č. 7 položky č. 1.3.1.1, 1.3.1.2, 1.3.1.3, 1.3.2.1, 1.5.1, 1.5.2, 5.3.2.1.1, 5.3.2.1.2, 7.12.1, 7.12.2, 7.12.3, 7.12.4, 7.12.5, 7.12.6 a 8.1.1.1; v příloze č. 8 bod 13; v příloze č. 9 (v příloze A) bod 10 a (v příloze D) bod 9
342/2014 Sb.
(k 1.1.2015)
mění, včetně příloh; nová přechodná ustanovení
342/2014 Sb.
(k 1.1.2016)
mění § 3 odst. 1, § 8, § 12 odst. 2 písm. d), § 16 odst. 3 a přílohu č. 19
132/2016 Sb.
(k 25.4.2016)
mění § 8 a přílohy č. 7 a 20
228/2017 Sb.
(k 31.7.2017)
mění § 3, § 9, § 14, § 15, § 16, § 22, § 23 a přílohu č. 19; vkládá § 14b a § 15a, ruší § 16a
228/2017 Sb.
(k 1.1.2018)
vkládá v § 22 odst. 3 - dosud neuvedeno
Ministerstvo dopravy a spojů (dále jen „ministerstvo”) stanoví podle § 91 odst. 1 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., (dále jen „zákon”) k provedení § 44 odst. 6, § 45 odst. 1, 5 a 6, § 47 odst. 4, § 48 odst. 1 a 4, § 53 odst. 2, § 54 odst. 6, § 57 odst. 3, § 58 odst. 1 písm. b) a c), § 60 odst. 3, § 62 odst. 2, § 63 odst. 5, § 66 odst. 3, § 67 odst. 1 písm. b) a c), § 69 odst. 3, § 71 odst. 2, § 72 odst. 3 a § 79 odst. 5 zákona:
ČÁST PRVNÍ
MĚŘENÍ EMISÍ
(K § 44 odst. 6, § 45 odst. 4 a § 53 odst. 2 zákona)
§ 1
Rozsah a způsob měření emisí
(1)  U vozidla se zážehovým motorem s neřízeným emisním systémem nebo s neřízeným emisním systémem s katalyzátorem se při měření emisí provádí
a)  vizuální kontrola skupin a dílů ovlivňujících tvorbu emisí škodlivin výfukových plynů zaměřená na úplnost a těsnost palivové, zapalovací, sací a výfukové soustavy a těsnost motoru; kontrola ostatních zařízení určených ke snižování emisí škodlivin (odvětrání motoru, recirkulace výfukových plynů apod.) se provádí v rozsahu stanoveném výrobcem vozidla,
b)  u motoru zahřátého na provozní teplotu kontrola otáček volnoběhu, obsahu CO a uhlovodíků HC při volnoběžných otáčkách, pokud výrobce vozidla nestanoví jinak,
c)  kontrola stejných parametrů jako při volnoběhu při zvýšených otáčkách v rozmezí 2500 až 2800 min-1, pokud výrobce nestanoví jinak, a
d)  porovnání výsledků kontroly a naměřených hodnot se stavem a hodnotami stanovenými výrobcem vozidla; pokud výrobce tyto hodnoty nestanoví, nesmí být překročeny přípustné hodnoty stanovené přílohou č. 1 k této vyhlášce.
(2)  U vozidla se zážehovým motorem s řízeným emisním systémem s katalyzátorem se při měření emisí provádí
a)  vizuální kontrola v rozsahu jako u vozidla s neřízeným emisním systémem, rozšířená o kontrolu stavu katalyzátoru, stavu sondy lambda, přídavných nebo doplňkových systémů ke snižování emisí a příslušné elektroinstalace,
b)  kontrola funkce řídicího systému motoru, čtení paměti závad pomocí diagnostického zařízení v rozsahu a způsobem předepsaným výrobcem vozidla, u vozidla s palubním diagnostickým systémem EOBD nebo OBD kontrola funkce řídicího systému motoru, čtení paměti závad pomocí diagnostického zařízení v rozsahu a způsobem předepsaným výrobcem vozidla, nebo kontrola funkce palubního diagnostického systému EOBD nebo OBD v rozsahu a způsobem předepsaným v instrukcích ministerstva oznámených ve Věstníku dopravy,
c)  u motoru zahřátého na provozní teplotu kontrola otáček volnoběhu a obsahu CO ve volnoběhu, obsahu CO a součinitele přebytku vzduchu lambda při zvýšených otáčkách v rozmezí 2500 až 2800 min-1, pokud výrobce vozidla