Input:

129/1971 Sb., Vyhláška Federálního statistického úřadu o zavedení a využívání jednotné klasifikace zaměstnání a jednotné klasifikace studijních a učebních oborů, platné do 31.12.1985 Archiv

č. 129/1971 Sb., Vyhláška Federálního statistického úřadu o zavedení a využívání jednotné klasifikace zaměstnání a jednotné klasifikace studijních a učebních oborů, platné do 31.12.1985
VYHLÁŠKA
Federálního statistického úřadu
ze dne 28. října 1971
o zavedení a využívání jednotné klasifikace zaměstnání a jednotné klasifikace studijních a učebních oborů
Federální statistický úřad v dohodě se Stání plánovací komisí, federálním ministerstvem práce a sociálních věcí, ministerstvem školství ČSR a ministerstvem školstvím SSR stanoví podle § 35 odst. 2 zák. č. 21/1971 Sb., o jednotné soustavě sociálně ekonomických informací:
§ 1
Jednotná klasifikace zaměstnání a jednotná klasifikace studijních a učebních oborů1) (dále jen „jednotná klasifikace”) jsou základním systematickým nástrojem pro sledování a analýzu struktury obyvatelstva a strukturálních přesunů ve společnosti, pro plánování a statistické hodnocení plnění plánovaných úkolů v oblasti pracovních zdrojů a rozdělení pracovních sil a dále umožňují vytváření podmínek pro racionální využívání prostředků výpočetní techniky na tomto úseku; jsou součástí jednotné soustavy sociálně ekonomických klasifikací.
§ 2
Používání jednotných klasifikací je závazné při vedení evidence o pracovnících a učních2) pro účely řízení, plánování a statistického zjišťování především v oblasti pracovních sil, sociálního zabezpečení a školství, dále při vydávání tarifně kvalifikačních katalogů a ostatních mzdových a platových předpisů.
§ 3
(1)  Předmětem jednotné klasifikace zaměstnání (nejde-li o osoby bez pracovního zařazení - třída 0) je konkrétní činnost na určitém úseku národního hospodářství.
(2)  Předmětem jednotné klasifikace studijních a učebních oborů jsou obory studia na odborných, středních a vysokých školách a specializované obory, v nichž lze obhajovat vědecké práce, a dále učební obory, v nichž organizace vychovávají