Input:

92/1995 Sb., Nález Ústavního soudu České republiky ze dne 12. dubna 1995 ve věci návrhu na zrušení některých ustanovení zákona České národní rady č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů Garance

č. 92/1995 Sb., Nález Ústavního soudu České republiky ze dne 12. dubna 1995 ve věci návrhu na zrušení některých ustanovení zákona České národní rady č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů
92/1995
NÁLEZ
Ústavního soudu České republiky
Jménem České republiky
Ústavní soud České republiky rozhodl dne 12. dubna 1995 v plénu o návrhu skupiny poslanců Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky na zrušení některých ustanovení zákona České národní rady č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů,
takto:
Návrh se zamítá.
Odůvodnění
Podáním ze dne 27. 4.1994, doplněným a zpřesněným podáními ze dne 31. 8.1994 a 17. 1. 1995, navrhla skupina 42 poslanců Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky podle ustanovení § 64 odst. 1 písm. b) zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, aby Ústavní soud zrušil některá ustanovení zákona České národní rady č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, která se týkají poživatelů starobního důchodu.
Návrh (v doplňujícím podání ze dne 17.1.1995) se domáhá zrušení těchto ustanovení zákona České národní rady č. 589/1992 Sb., ve znění pozdějších změn a doplňků:
1.  ustanovení § 3 odst. 1 písm. c) a § 3 odst. 2,
2.  ustanovení vyjádřeného v § 5 odst. 2 větě první a větě třetí slovy „starobního nebo” a
3.  ustanovení vyjádřeného v § 14a odst. 2 větě první a § 14a odst. 5 větě třetí slovy „starobního nebo”.
Napadená ustanovení nejsou podle návrhu v souladu s čl. 4 odst. 1 a 4 a čl. 11 odst. 3 a 4 Listiny základních práv a svobod, která je podle čl. 3 Ústavy České republiky součástí ústavního pořádku České republiky, a s ustanovením čl. 2 odst. 1 Mezinárodního paktu o lidských právech (správně Mezinárodního paktu o občanských a politických právech) a čl. 2 odst. 2 Mezinárodního paktu o hospodářských, sociálních a kulturních právech.
Dne 8. 2.1995 vzal zástupce skupiny poslanců návrh zpět a požádal o připuštění zpětvzetí návrhu a zastavení řízení s odůvodněním, že „v průběhu úvah o zpřesnění návrhu se ukázala potřeba rozšířit návrh na zrušení též ve vztahu k zákonu č. 100/1988 Sb., o sociálním zabezpečení, ve znění zákonů jej měnících a doplňujících, a to v poměrně značném rozsahu. Protože zástupce poslanců pro takový krok neměl v původním návrhu zmocnění, a jde o významnou změnu, resp. rozšíření návrhu, zdá se korektnější vzít tento návrh na zrušení zákona zpět s tím, že bude podán nový návrh dotýkající se i dalších souvisejících zákonů.”
Usnesením sp. zn. Pl. ÚS 12/94 ze dne 20. 2. 1995 nepřipustil Ústavní soud zpětvzetí návrhu a řízení nezastavil s poukazem na ustanovení § 67 zákona č. 182/1993 Sb., který připouští zastavení řízení jen za podmínek uvedených v odstavcích 1 a 2, mezi něž podaný návrh nespadá.
Z tohoto důvodu byl