Input:

35/1994 Sb., Nález Ústavního soudu České republiky ze dne 19. ledna 1994 ve věci návrhu na zrušení vyhlášky města Žďár nad Sázavou o zásadách prodejní doby na území města Žďár nad Sázavou Garance

č. 35/1994 Sb., Nález Ústavního soudu České republiky ze dne 19. ledna 1994 ve věci návrhu na zrušení vyhlášky města Žďár nad Sázavou o zásadách prodejní doby na území města Žďár nad Sázavou
NÁLEZ
Ústavního soudu České republiky
Jménem České republiky
Ve znění tiskové opravy uveřejněné v částce 58/1994/1 Sb.:
Ústavní soud České republiky rozhodl v plénu dne 19. ledna 1994 o návrhu přednosty Okresního úřadu ve Žďáru nad Sázavou na zrušení vyhlášky města Žďár nad Sázavou o zásadách prodejní doby na území města Žďár nad Sázavou
takto:
Vyhláška města Žďár nad Sázavou o zásadách prodejní doby na území města Žďár nad Sázavou, přijatá Městským zastupitelstvem ve Žďáru nad Sázavou s účinností ode dne 6. dubna 1992, se zrušuje dnem vyhlášení nálezu ve Sbírce zákonů.
Odůvodnění
(podstatná část)
I.
Dne 16. července 1993 obdržel Ústavní soud České republiky návrh přednosty Okresního úřadu ve Žďáru nad Sázavou na zrušení vyhlášky města Žďár nad Sázavou o zásadách prodejní doby na území města Žďár nad Sázavou, přijaté Městským zastupitelstvem ve Žďáru nad Sázavou s účinností ode dne 6. dubna 1992. Předmětem uvedené vyhlášky je stanovení povinné minimální prodejní doby všech provozních jednotek na území města, a to určením otevírací a zavírací doby.
Okresní úřad ve Žďáru nad Sázavou podal dne 1. dubna 1992 podnět Okresní prokuratuře ve Žďáru nad Sázavou k prověření zákonnosti citované vyhlášky. Na jeho základě dne 8. června 1992 podala okresní prokurátorka ve Žďáru nad Sázavou podle § 15 odst. 1 zákona č. 60/1965 Sb., o prokuratuře, ve znění pozdějších předpisů, proti vyhlášce města Žďár nad Sázavou o zásadách prodejní doby na území města Žďár nad Sázavou, protest.
Dne 14. května 1992 pozastavil Okresní úřad podle § 62 odst. 1 zákona České národní rady č. 367/1990 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů, výkon vyhlášky z důvodu jejího rozporu s citovaným zákonem.
Na svém zasedání dne 22. června 1992 Městské zastupitelstvo ve Žďáru nad Sázavou projednalo pozastavení výkonu uvedené vyhlášky Okresním úřadem ve Žďáru nad Sázavou s tím, že odmítlo její zrušení.
V návaznosti na uvedené odmítnutí Okresní úřad ve Žďáru nad Sázavou dne 2. července 1992 podle § 62 odst. 1 zákona České národní rady č. 367/1990 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů, předložil věc České národní radě. Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky dne 22. dubna 1993 oznámila přednostovi Okresního úřadu ve Žďáru nad Sázavou, že podle čl. 87 odst. 1 písm. b) Ústavy České republiky je k rozhodnutí v uvedené věci příslušný Ústavní soud České republiky. Doporučila v něm Okresnímu úřadu ve Žďáru nad Sázavou obrátit se na Ústavní soud České republiky v předmětné věci po jmenování jeho soudců prezidentem republiky.
Na vyžádání Ústavního soudu České republiky podle § 69 zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, starosta města Žďár nad Sázavou ve svém vyjádření ze dne 20. října 1993 k návrhu na zrušení předmětné vyhlášky odůvodňuje její přijetí oprávněním obce vydávat k plnění svých úkolů obecně závazné vyhlášky (§ 16 zákona České