Input:

19/2022 Sb., Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského železničního systému, ve znění pozdějších předpisů Garance

č. 19/2022 Sb., Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského železničního systému, ve znění pozdějších předpisů
VYHLÁŠKA
ze dne 24. ledna 2022,
kterou se mění vyhláška č. 352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského železničního systému, ve znění pozdějších předpisů
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 66 odst. 1 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění zákona č. 426/2021 Sb., (dále jen „zákon”) k provedení § 49a odst. 2 a 3, § 49o odst. 9 a § 49p odst. 7 zákona:
Čl. I
Vyhláška č. 352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského železničního systému, ve znění vyhlášky č. 377/2006 Sb., vyhlášky č. 326/2011 Sb. a vyhlášky č. 2/2014 Sb., se mění takto:
1. V názvu vyhlášky se slova „evropského železničního systému” nahrazují slovy „drah a drážních vozidel”.
2. V úvodní větě se slova „§ 3a odst. 1, § 49a odst. 4 a § 49d odst. 1” nahrazují slovy „§ 49a odst. 2 a 3, § 49o odst. 9 a § 49p odst. 7”.
3. § 1 včetně nadpisu a poznámky pod čarou č. 1 zní:
㤠1
Předmět úpravy
Tato vyhláška zapracovává příslušné předpisy Evropské unie1a stanoví
a)  členění a součásti drah, na něž se vztahují požadavky na jejich technickou a provozní propojenost v Evropské unii,
b)  členění drážních vozidel, na něž se vztahují požadavky na jejich technickou a provozní propojenost v Evropské unii,
c)  základní požadavky na prvky interoperability, subsystémy, dráhy a drážní vozidla,
d)  postup oznámeného subjektu nebo určeného subjektu při ES ověření a
e)  obsah technické dokumentace přikládané k ES prohlášení o ověření.


1 Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/797 ze dne 11. května 2016 o interoperabilitě železničního systému v Evropské unii.”.
4. Nadpis části druhé zní:
„ČLENĚNÍ A SOUČÁSTI DRAH A DRÁŽNÍCH VOZIDEL, NA NĚŽ SE VZTAHUJÍ POŽADAVKY NA JEJICH TECHNICKOU A PROVOZNÍ PROPOJENOST V EVROPSKÉ UNII”.
5. § 2 a 3 včetně nadpisů znějí:
㤠2
Členění a součásti drah, na něž se vztahují požadavky na jejich technickou a provozní propojenost v Evropské unii
(1)  Dráhy, na něž se vztahují požadavky na jejich technickou a provozní propojenost v Evropské unii, se člení na dráhy
a)  vybudované pro provoz drážních vozidel dosahujících rychlosti alespoň 250 km/h,
b)  modernizované pro provoz drážních vozidel dosahujících rychlosti alespoň 200 km/h,
c)  modernizované pro provoz drážních vozidel dosahujících rychlosti alespoň 200 km/h, na nichž provoz drážních vozidel v některých úsecích nedosahuje rychlosti 200 km/h z důvodu terénních, urbanistických nebo geografických omezení, včetně drah
1.  spojujících dráhy podle písmene a) nebo b) s ostatními dráhami,
2.  ve stanicích a zastávkách a
3.  zajišťujících přístup do terminálů nákladní dopravy,
d)  určené pro provoz drážních vozidel dosahujících rychlosti do 200 km/h k osobní dopravě,
e)  určené pro provoz drážních vozidel dosahujících rychlosti do 200 km/h k nákladní dopravě,
f)  určené pro provoz drážních vozidel dosahujících rychlosti do 200 km/h k osobní a nákladní dopravě,
g)  ve stanicích a zastávkách a